söndag 19 februari 2012

En ny chans...?

Jo, jag har ju tänkt en hel del på om man ska börja skriva blogg igen och fick idag bara lust att radera alla gamla inlägg och starta om på nytt så att säga, fast på samma blogg, men med annan design och annat namn. Sen får jag se hur det kommer att gå i fortsättningen, om detta blir det enda inlägget eller inte, det återstår alltså att se.

Början av året var riktigt bra faktiskt, lyckades hålla mig borta från vinterdepressionen och nyårsångesten som jag råkat ut för ett par år i rad. Det är först nu som jag börjat må lite sådär på grund av alla motgångar man fått ta de senaste veckorna. Inte alls roligt och vet inte riktigt hur jag ska hantera dem, men det löser sig väll antar jag. Bara motgångarna går att använda på andra sätt och gör en starkare är det inga större problem.

Om exakt 2 dygn blir man alltså 24 år gammal. Och meningen är det väll att kusinen ska komma hit då, så ska vi fira lite grann. Har haft en hel del ångest och har inte alls mått särskilt bra efter att en massa minnen och tankar snurrat runt i huvudet men just nu känns det ändå rätt ok. Jag får ta det som det kommer helt enkelt.
Hade besök av morbror och hans familj över på fika idag, jag bakade rulltårta med hjortronfyllning och med hjortrongrädde ovanpå. Inte helt fel måste jag säga! O pengar fick man i present, det enda jag önskar mig i present så. Börjar komma en bit på väg till min USA resa som är planerad ska ske om sådär 2-3 år (inte lätt att åka tidigare, spara, när man är student och har en massa räkningar :P).. Fast har ju redan sparat i drygt ett år nu så är rätt stolt över att man lyckats spara undan en del :)

Egentligen borde jag fortsätta med städningen, har en del kvar att göra som jag inte vet om jag kommer hinna med i morgon eftersom man ska till skolan och skriva prov tidigt på morgonen, suck. Aja, det är bara att "suck it up" och köra. Men som sagt så är det fortfarande en del att göra, så borde nog avsluta detta inlägg snart. Och inte har man ätit middag ännu heller, haha, snacka om att glömma bort maten mitt i allt.

Har nu också kommit igång med en målning som jag har tänkt på en hel del sedan ett par veckor tillbaka, har haft en idé som jag velat göra så nu har jag målad basen i alla fall, sen får jag se när jag får tid att göra resten. Om det kan bli någon gång till nästa helg kanske eftersom det kommer att vara mycket den kommande veckan känner jag på mig. Dessutom har jag en annan målning i huvudet som jag skissat lite på nu under förra veckan, får se när jag kan komma igång att måla den, och har eventuellt en något speciell design till den som inte har med målning att göra utan lite verktyg, om man ska säga så. Kommer antagligen lägga upp foto på den här om jag fortsätter med bloggen vill säga. Har börjat känna mig så otroligt kreativ den senaste tiden, vilket är ett bra tecken eftersom jag inte har varit särskilt kreativ alls det senaste året eller två.

På något sätt känner jag att jag har lärt mig så otroligt mycket den senaste tiden, inte i skolan utan personligen. Jag känner mig inte "borttappad" längre, utan har lärt känna mig själv på ett sätt jag inte trodde gick. Kan inte beskriva det mer än så, kan bara säga att jag inte känner mig som jag gjorde för bara ett par månader sedan. Vad lite förändringar i livet kan göra för en. Som i skolan t.ex. är det första gången på 3 år som jag går på lektioner I skolan utan att ha panikattacker eller någonting sådant, jag tycker bara att det är kul och ser alltid fram emot kommande lektion, trots att de är drygt 3,5-4 timmar långa så vill jag inte att de ska ta slut. Jag har börjat med Yoga, vilket gör att jag inte alls är lika stressad längre, jag mår inte dåligt på samma sätt som jag tidigare gjort, och tack vare yogan så har jag inga som helst problem med foten längre som jag hade under hela förra året mer eller mindre, försökte med allt men ingenting hjälpte, så började jag med yoga och ondan försvann inom ett par pass bara. Jag har minskat ner på sötsaker riktigt mycket och ersatt det med nypressad apelsinjuice (pressat hemma) och mer varierad kost. Och jag har ett helt nytt synsätt på livet. Så på ett sätt känns livet bara toppen ^^.

Nej nu måste jag verkligen se till att äta något och sen fortsätta städa.
Skriver igen om jag känner fört.

Rock on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar